Tilbagebetalings politik

POLITIK FOR TILBAGEBETALING OG RETURNERING

Retur Politik

Alle returneringer skal indberettes via vores returportal inden for 14 dage. Returperioden begynder den dag, hvor produktet modtages.

Du kan angive, hvordan din returnering skal håndteres, du kan vælge at ombytte et produkt til en anden størrelse eller model. Du kan vælge en tilbagebetaling med gavekort eller en tilbagebetaling af købsprisen. Returneringen kan anmodes via knappen nedenfor.

For at kunne behandle din returnering er det vigtigt, at den er i samme stand som den blev leveret. Nedenfor finder du alle oplysninger, der beskriver vores retur- og tilbagebetalingspolitik. 

Klik her for at oprette en returnering

 

ER RETURNERING GRATIS?

Hos The Garrison tilbyder vi gratis returnering.

Du kan bestille den vare/det produkt, du ønsker, og derefter prøve det hjemme for at se, om det passer. Hvis det produkt, du har modtaget, ikke passer dig, eller hvis du ønsker at prøve et andet produkt, kan du bytte det eller returnere det gratis. 

Der er nogle undtagelser, hvor returforsendelsesomkostningerne er på forbrugerens regning. Returneringen sker for din regning i følgende tilfælde:

  • Den samlede pris for de returnerede varer er mere end 1000 €.
  • Returadressen er uden for følgende lande: Nederlandene, Tyskland, Belgien. I disse lande er returneringen gratis. Hvis returadressen er uden for disse lande, vil du blive opkrævet for returforsendelsesomkostningerne.



HVOR MEGET ER RETURFORSENDELSESOMKOSTNINGERNE?

Hvis du returnerer fra Holland, Tyskland eller Belgien, og den samlede værdi af de returnerede varer er mindre end 1.000 €, dækker vi returforsendelsesomkostningerne. Du kan oprette en gratis returformular via vores returportal og bruge den til at returnere varerne.

Hvis den samlede værdi af de returnerede varer er over 1000 €, eller hvis returadressen er uden for Holland, Belgien eller Tyskland, er kunden ansvarlig for returforsendelsesomkostningerne.

 

Yderligere omkostninger uden for Europa

Hvis du bor uden for Europa, skal du tage hensyn til importafgifterne. Importafgiften skal betales af den forbruger, der sender produktet tilbage. Importskatten betales ikke af netbutikken. Hvis en returnering ankommer til vores butik, og importskatten skal betales, vil den blive afvist og sendt tilbage til forsendelsesadressen for afsenderen af den pågældende returnering.

 

KRITERIER FOR RETURNERING

For at din returnering kan forløbe gnidningsløst, har vi defineret en række punkter, som den skal opfylde.



  • Returen skal oprettes og pakken sendes inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af ordren. (Hvis nogle produkter er modtaget senere, tages der hensyn til datoen for modtagelse af den sidste vare).
  • Varen skal være i samme stand som den blev modtaget.
  • Prismærkerne må ikke være fjernet eller klippet af.

 For at sikre, at din returnering behandles så hurtigt og nemt som muligt, anbefaler vi, at du udskriver den oprettede returformular og vedlægger den sammen med din returnering. Ved behandlingen af din retur, vil dens tilstedeværelse give en hurtigere og mere effektiv behandling. 

 

 HVOR LANG TID TAGER DET AT BEHANDLE MIN RETUR?

Vi behandler din returnering inden for 1 til 3 dage efter modtagelsen. I de fleste tilfælde behandles returneringer dagen efter, at de er ankommet. I nogle tilfælde kan det tage en ekstra dag. Har du spørgsmål om status for din returnering? Du er velkommen til at kontakte vores kundeserviceafdeling, som gerne vil hjælpe dig. 

 

TILFÆLDE, HVOR DIN RETURNERING IKKE ACCEPTERES:

  • Tøj accepteres ikke, hvis det har dyrehår eller lugter.
  • Hvis prismærkerne er blevet fjernet.
  • Hvis tøjet er blevet ændret (f.eks. af en skrædder).
  • Hvis et tredelte jakkesæt returneres i forskellige størrelser uden at rådføre sig med kundeservice. Hvis du ønsker at blande størrelser, skal du drøfte dette med kundeservice.
  • En returnering skal anmeldes og returneres inden for 14 dage for at blive refunderet.

 

PRODUKTER, DER IKKE KAN RETURNERES:

Gavekort er ikke omfattet af returretten og kan ikke ombyttes eller refunderes.

 

OMBYTNING TIL EN ANDEN VARE

Hvis du har angivet på returportalen, at du ønsker at ombytte varen til en anden størrelse eller vare, behandler vi din anmodning efter modtagelse af returneringen. På det tidspunkt bekræfter vi den returnerede vare og opretter en ombytningsordre for den nye vare. Hvis varen er på lager, vil den blive sendt samme dag. Hvis varen ikke er på lager, bestiller vi den direkte fra leverandøren og sender den efter modtagelse. Den gennemsnitlige leveringstid for varer, der ikke er på lager, er ca. to uger.

Har I en tidsfrist for modtagelse af ombytningen? Giv venligst vores kundeservice besked herom. Så kan du drøfte med dem og se, hvad der kan gøres. De vil straks fortælle dig, hvor hurtigt vi kan levere, og hvis det ikke er hurtigt nok, vil de sammen med dig se efter det bedste alternativ.

 

HVOR HURTIGT FÅR DU PENGENE TILBAGE? 

Så snart vi har modtaget og bekræftet din returnering, sender vi dig en e-mail for at informere dig om, at vi har modtaget din returnerede vare. Vi vil også informere dig om, hvorvidt din refusion er blevet godkendt eller afvist.

Hvis returneringen er blevet godkendt og behandlet, vil du automatisk modtage en e-mail. Refusionen vil blive foretaget til den betalingsmetode, der blev brugt til at afslutte ordren. Det kan tage 1-2 dage, før refusionen behandles, før den er modtaget på din bankkonto.

 

HAR DU BRUG FOR HJÆLP? 

Har du brug for hjælp til at oprette en returnering eller har du yderligere spørgsmål om vores returpolitik efter at have læst denne side? I så fald er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@thegarrison.dk eller via chat på vores websted.